Disclaimer

Disclaimer - Dit bericht, bestaande uit deze e-mail en alle bijhorende bestanden, is vertrouwelijk en kan wettelijk bevoorrechte informatie bevatten. Dit bericht is enkel bestemd voor het gebruik door de persoon of de entiteit aan wie dit bericht geadresseerd is, en anderen die gemachtigd zijn het te ontvangen. Indien u niet de bedoelde ontvanger bent, dan bent u hierbij op de hoogte gesteld dat het strikt verboden is om het bericht en/of de inhoud ervan te herhalen, af te drukken, te bewaren, te kopiëren, openbaar te maken, te verdelen, te verspreiden of enige actie te ondernemen gesteund op dit bericht en/of de inhoud ervan. Indien u dit bericht verkeerdelijk hebt ontvangen, gelieve de afzender onmiddellijk te verwittigen en het bericht van uw systeem te verwijderen.

De afzender en FoedererDFK kunnen niet waarborgen dat dit bericht vrij van virussen of enige andere gebreken, fouten of weglatingen ten gevolge van email-verkeer is, niettegenstaande de nodige maatregelen genomen werden om dit risico te minimaliseren. Bijgevolg zijn de afzender en FoedererDFK in geen enkel geval aansprakelijk voor enig dergelijk virus, gebrek, fout of weglating.

Nieuws

Door de hervorming van de vennootschapswetgeving veranderde de BVBA met een klein maatschappelijk kapitaal, in een BV zonder maatschappelijk kapitaal. Plotseling leek het VVPR-bis-stelsel open te staan voor oud kapitaal… en dat was niet de bedoeling.

Traditioneel wordt rond 1 juli bekendgemaakt hoe hoog de kilometervergoeding zal zijn voor de federale ambtenaren die een verplaatsing voor de overheid uitvoeren met hun eigen wagen. Dat is belangrijk voor ondernemers, accountants en belastingadviseurs, omdat het bedrag van die vergoeding ook een fiscale relevantie heeft.

De aftrek van de kosten van personenwagens wordt beperkt op basis van de CO2-uitstoot van het voertuig. Logischerwijze zou een meerwaarde bij verkoop van het voertuig dan ook maar beperkte belastbaar mogen zijn. Maar fiscaliteit rijmt niet altijd met logica.